annelieandersson.blogg.se

USA 🇺🇸

Publicerad 2017-06-27 14:58:00 i Allmänt,

Hej!!

Jag hoppas att allt är bra med er, här är det bara bra. Kian har varit på förskolan idag och somnade direkt vi kom hem, så han sover än. Vi tänkte nog gå en runda till karslund och mata djuren och leka på lekplatsen när han vaknar.

Tänk att vår lille pojke är 2 år nu 😮 det är ju helt galet, var tog tiden vägen?!
Tänkte att jag ska göra ett inlägg om hans födelsedag lite senare, annars blir detta nog ett sånt superlångt inlägg detta också (blir det säkert ändå)

Hur som helst så har vi kommit hem från USA nu. Vi hade en riktigt bra resa, vi var först i Miami i 5 nätter och sedan åkte vi vidare till Vienna och Olofs släktingar.

Resan dit gick väldigt bra fast att det var ett dagsflyg, vi var lite oroliga att Kian skulle bli rastlös efter 10,5 timmars flygning men han sov mer än halva tiden och lyckades ändå somna när vi sen kom fram till hotellet och sov då 12 timmar ändå.
Där var en väldigt snäll flygvärdinna på planet som var väldigt hjälpsam och fixade så att vi fick 4 säten för oss själva så Kian kunde ligga ner på sätena istället för att ligga i mitt knä hela vägen.

I Miami bodde vi på South Beach, där var väldigt fint men också väldigt dyrt. Vi hade fint väder nästan hela tiden förutom två kvällar då det kom några riktiga skurar men det avtog snabbt.
På dagarna spenderade vi mycket tid vid poolen eller på stranden då det var riktigt varmt och det var skönt att få svalka av sig.
Vi gick runder mycket och en dag gick vi nog nästan 2,5 mil, den dagen hade Olof glömt smörja in sig och brände sig ganska rejält.

En dag åkte vi till Everglades nationalpark och åkte träskbåt och kolla krokodiler, vi fick också träffa gatorboys (från tv-serien på animalplanet).

Dagen efter det åkte vi vidare till Vienna och träffade Olofs släktingar och syster Tove som ska vara där över sommaren och göra sin praktik på en stor advokatfirma i Washington.
I Vienna var det också väldigt varmt och dom första dagarna vi var där var det 40 grader, så vi höll oss inne när det var som varmast eller så badade vi i poolen.

Här är två bilder från när vi var vid GreatFalls (jag glömde kameran så fick fota med mobilen, därav den dåliga kvalitén)

En dag åkte vi till Annapolis där Susanne och Christer har sin båt, vi åkte ut en runda med båten och stannade på ett mysigt ställe för att äta lunch, Kian sov när vi skulle gå i land så vi la honom på två stolar och sen vaknade han lagom till maten serverades.
Vi gick också ner till stranden och doppade fötterna.
På söndagen var det farsdag i USA så vi var ute och åt och firade. (glömde kameran då också)

På måndagen åkte jag, Olof och Kian in till Washington och kollade på olika sevärdheter och gick på museum, det är bra där för att alla museum, zoo mm.. Har gratis inträde (dom inom smithsonian).
Vi såg även när Trump kom flygandes i sin helikopter.
Hemresan gick också jättebra, blev inte så mycket sömn för mig och Olof men Kian sov så gott så.

Ha det så bra så hörs vi snart igen!