annelieandersson.blogg.se

Indonesien đŸ‡źđŸ‡©

Publicerad 2023-06-28 22:45:31 i AllmÀnt,

Hej!
Hoppas att allt Àr bra med er!
Vet att det tagit vĂ€ldigt lĂ„ng tid för mig att lĂ€gga ut bilderna frĂ„n Bali, men tid Ă€r nĂ„got som jag inte har tillrĂ€ckligt av just nu. Men bĂ€ttre sent Ă€n aldrig. HĂ€r kommer de 😊
Resan började i Kuta dÀr vi var i tre dagar. Vi började dÀr för att Kian gÀrna ville Äka till ett badland och det lÄg ett precis i nÀrheten av vÄrt hotell. Vi var pÄ Waterboom och det var vÀldigt uppskattat av oss alla.
DÀr var supermysigt och vÀldigt mycket djungelkÀnsla. MÄnga mysiga restauranger och kiosker och sÄ klart lÀskiga och roliga vattenrutschbanor.

De andra dagarna i Kuta tog vi det lugnt vid poolen, kollade pÄ fina solnedgÄngar och strosade runt i nÀromrÄdet.
Efter Kuta Äkte vi över till en ö som heter Nusa Penida. DÀr stannade vi 3 nÀtter.
Vi hyrde en chaufför över dagen som körde oss runt ön. Det var vÀldigt smala och gropiga vÀgar och dÀr Àr mycket berg pÄ ön sÄ det gick inte jÀttesnabbt att ta sig fram. Vi besökte bland annat tvÄ vÀldigt vackra strÀnder. Den ena heter Diamond beach och var verkligen fantastiskt vacker. Det var inte lÀtt att ta sig ner dÀr och det var vÀldigt brant och klippigt pÄ vissa stÀllen. Det var lÀskigt att Kian gick sjÀlv och bara höll Olof i handen, men det gick bra. Kian Àr duktig pÄ att klÀttra.
Milo hade jag i bĂ€rsele och det var inte helt lĂ€tt att klĂ€ttra med honom pĂ„ ryggen. Dagarna efter hade jag extremt mycket trĂ€ningsvĂ€rk i benen 😄
Kelingking beach
Jag fyllde Är nÀr vi var pÄ Nusa Penida och vi Ät middag pÄ en restaurang med vÀldigt god mat.
Dagen efter var vi pÄ en strand som jag inte riktigt kommer ihÄg namnet pÄ. DÀr var ialf fint att snorkla. Milo brÀnde sig pÄ en manet tror vi. Han skrek och fick ett mÀrke som sÄg ut att komma frÄn en brÀnnmanet.
DÀrefter Äkte vi över till Gili Trawangan. Det var en vÀldigt skumpig tur. Det var till och med sÄ att Milo blev rÀdd och började grÄta vid ett tillfÀlle. BÄde Milo och Kian somnade gott i mitt knÀ.
PĂ„ Gili bodde vi pĂ„ ett superlyxigt och fint hotell. Kian (och vi andra) Ă€lskade toaletten 😍
Kian ville fota mig och Milo
Kian tog Ànnu fler bilder
Det var superfint att snorkla runt Gili. Vi tog en snorklingtur med bÄt runt alla tre Giliöar och nÄgon dag snorklade vi frÄn stranden. Vi fick se stora sköldpaddor och massa fÀrgglada fiskar. Vi sÄg Àven undervattenstaryerna som ligger utanför ena Giliön
PÄ Gili öarna finns inga motordrivna fordon. SÄ vi cyklade runt och igenom ön. Olof fuskade och hade en elscooter. Milo Àlskade den!
Milo ramlade och slog i huvudet nÀr vi var och Ät pÄ en restaurang. Olof hade med sig tejp sÄ vi kunde tejpa igen sÄret.
Vacker solnedgÄng. TyvÀrr blev de flesta bilderna suddiga, men lÀgger ut dem ÀndÄ.
HÀr vÀntade vi pÄ fÀrjan som skulle ta oss tillbaka till Bali.
Detta blev vÀldigt mÄnga bilder och jag har extremt mÄnga fler. Jag kÀnner att jag inte har tid och ork att sortera ut, dÀrav blir det sÄ mÄnga. Jag gör istÀllet sÄ att jag gör en del tvÄ, sÄ blir inlÀgget inte lika stort.
Ska verkligen försöka att lÀgga ut det nu i dagarna, men förstÄr fullstÀndigt om ni inte tror mig.