annelieandersson.blogg.se

2 besök på vårdcentralen

Publicerad 2016-06-18 12:18:00 i Allmänt,

Hej!! 

Hoppas att allt är bra med er! 
Med oss är det bra. 
Nu är det mindre än en vecka till Kian fyller år 😱 det här året har verkligen gått galet fort.
Direkt efter jag skrev förra gången så började Kian gå helt och hållet, så nu kryper han inte alls mer. 
Han är väldigt glad för att hjälpa till tex med att hämta saker till oss, tömma diskmaskinen, slänga sina blöjor och trycka på hiss knappen är några favoritsysslor. 

Vi var ju hos tandläkaren efter det att jag skrev sist och hon sa det att tänderna kommer snart och att han antagligen kommer att få många på samma gång.
 
Efter vi hade varit där så åkte vi till vårdcentralen för Kian hade fått en fästing precis vid ögat och varken vi eller BVC vågade ta den eftersom den satt så dåligt till.
 
Påtal om vårdcentral så var vi där igår igen.
I förrgår när Kian och jag lekte (han tycker det är kul att hålla i mina händer och luta sig bak så att han hamnar upp och ner) så slängde han dig lite väl hårt så att han blev jätte ledsen. Jag fattade först inte alls vad som var fel men märkte sen att han inte använde sin ena arm lika mycket som den andra och när man böjde den så blev han ledsen. 
Jag ringde till 1177 och dom sa att jag skulle avvakta och se om det blev bättre till imorgon.
Nästa dag var det mycket bättre, han använde armen nästan som vanligt men hade fortfarande ont när man böjde den så jag tyckte det var bäst att kolla upp det ändå. 
Tur var det, för det visade sig att hans armbågsben glidit snett (pigluxation) så läkaren vred rätt det igen. Hon sa att det var en tuff kille vi hade som använde sin arm och inte visade några tecken alls på att han hade ont. 
Nu är det iallafall helt bra och jag hoppas verkligen att det är slut med besök på vårdcentralen. 

Här är lite bilder.
 
 
Ha det så bra!
Kram på er. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela