annelieandersson.blogg.se

God fortsättning!

Publicerad 2016-12-28 14:06:14 i Allmänt,

Hej och god fortsättning!

Jag hoppas att allt är bra med er, med mig är det bara bra men Kian har blivit förkyld så han hade ju kunnat må bättre.

För två veckor sedan var vi på BVC och Kian fick vaccin igen mot röda hund, påssjuka och mässling. Vi vägde och mätte honom och han är nu 87 cm lång och väger 12,5 kg.
Dom tyckte han var så himla duktig på att prata och var imponerade av att han kunde säga så många färger (Kian hittade en kulram där han berättade alla färger som var på) han kan:
Gul, orange, blå, lila, grön, röd, rosa, svart, vit, fast ibland blandar han ihop röd och rosa.
Jag håller verkligen med dom om att han är duktig på att prata, även om det bara är vi som förstår vissa av orden han säger så säger han väldigt många ord. För några dagar sedan gick han in och hämta en bok på sitt rum "mina 100 första ord" och satte sig i soffan och pekade på orden och sa vad ALLA orden var för något, jag blev helt chockad, och sen kan han ju jättemånga ord utöver dom, men som sagt, vissa är det nog bara jag och Olof som förstår 😝

Det inte långt kvar nu tills Kian ska börja på förskolan, känns konstigt men han kommer säkert ha jättekul, den 9 januari börjar han.

Nu har vi bokat resa och det blir till Sri Lanka den 17 februari, Olofs mamma, systrar och Julian ska också med men åker hem den 27, vi kommer hem den 7 mars.

Julafton firades först hemma hos Olofs pappa den 23, sen på julafton var vi hemma hos mamma och pappa och senare på kvällen åkte vi till Linnéa och firade med Olofs familj. Kian hade varit väldigt snäll och fick jättemånga julklappar, han fick bla:

Pengar, kläder, lego, böcker, pussel, surfplatta, kulram, plocklåda, inneskor, dockvagn, badleksaker, 2 radiostyrda bilar, traktor med djur, magnetisk rittavla, gitarr, plastmat, 2 tågbanor, Play doh lera mm. 

Kian var först lite rädd för tomten men vågade till slut gå fram, men han ville inte gärna sitta i hans knä. 
 
Dom är klara med stambytet i vår lägenhet och badrummet är färdigt, Kian är så glad över att nu ha badkar och har redan hunnit bada flera gånger. 
 
Här försökte vi ta bilder till årets julkort.
 
Pepparkaksbak.
 
Avslutar med en bild på min trötta lilla sjukling, jag hoppas att han blir frisk fort ❤
 
Jag hoppas att ni får ett riktigt gott nytt år!!
Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela