annelieandersson.blogg.se

November.

Publicerad 2017-11-06 23:03:00 i AllmÀnt,

Hej 🙂

Jag hoppas att allt Àr bra med er, hÀr Àr det bara bra. Det var vÀldigt lÀngesen jag skrev men som ni vet sÄ kom jag ju in pÄ socialpsykiatriutbildningen och har dÀrför haft fullt upp med att plugga.

Programmet verkar vÀldigt intressant men det Àr svÄrare Àn vad jag hade tÀnkt mig.

Jag kĂ€nner att det har hĂ€nt sĂ„ himla mycket sedan jag gick i skola, och högskolan Ă€r inte alls som gymnasiet. Det Ă€r mycket friare nu och det gĂ€ller att man har sjĂ€lvdisciplin och pluggar nĂ€r man Ă€r hemma ocksĂ„. Sen har jag mĂ€rkt att jag har jĂ€ttesvĂ„rt att koncentrera mig nĂ€r jag ska lĂ€sa, det gĂ„r nĂ€stan inte alls, utan minsta lilla ljud jag hör gör att jag tappar av mig (tror att det Ă€r nu nĂ€r man blivit mamma och hela tiden har ett öra efter Kian). Och sĂ„ fort jag sĂ€tter mig med en bok sĂ„ blir jag sĂ„ trött att jag oftast somnar 😐 men jag hoppas att det blir bĂ€ttre med tiden och att jag kommer in i pluggandet lite mer.

Jag Àr ialf klar med den första kursen och jag blev sÄ förvÄnad att jag klarade den första tentan, jag trodde verkligen inte att jag skulle göra det, men det gjorde jag och med högsta betyg dessutom!! Tror nÀstan inte att det Àr sant utan det kÀnns som att lÀraren har gjort fel.

Nu Àr det snart dags för tenta nummer tvÄ och jag hoppas verkligen att jag kommer klara den ocksÄ.

Kian bara vĂ€xer och vĂ€xer och han pratar sĂ„ bra nu och HELA tiden dessutom 😝 pĂ„ förskolan tycker dom att han Ă€r sĂ„ duktig och dom tycker det Ă€r sĂ„ roligt att han bara hoppar in i deras konversationer med sina konstiga kommentarer. 

Det Ă€r verkligen jĂ€tteroligt att höra hans konstiga idĂ©er han har och han har sĂ„ otroligt livlig fantasi. För nĂ„gra dagar sedan sa han att han tyckte vi skulle byta ut Olof mot en stor höna och igĂ„r kom han in pĂ„ morgonen med sin leksakstĂ„rta och sjöng vi gratulerar sĂ„ngen (hĂ€nder vĂ€ldigt ofta) sĂ„ frĂ„gade jag hur gammal jag blev, sĂ„ sa han 32, nĂ€r jag sedan frĂ„gade hur gammal Olof var sĂ„ sa han 68 😂 dessutom brukar han sĂ€ga att Olof Ă€r en gammal gubbe, snĂ€ll pojke vi har. Haha 

PÄ förskolan gÄr han pÄ pottan nÀr han behöver kissa, vilket han inte riktigt vill göra hÀr hemma. Fick ocksÄ höra att han inte har anvÀnt napp sen innan sommaren nÀr han sover middag. Han Àr absolut inte beroende av nappen hÀr hemma, Àven om han föredrar att ha den nÀr han ska sova, sÄ blir han inte ledsen om han inte skulle ha den, sÄ funderar pÄ om det inte Àr lika bra att sluta med den helt.

Han har lĂ€rt sig veckodagarna nu, men han har inte alltid koll pĂ„ vilken dag det Ă€r, sĂ„ ganska ofta Ă€r det fredag och dags för "fredagsmys". IgĂ„r var vi hemma hos mamma och pappa och Ă€ven en svĂ€ng till mormor och morfars gravsten. Kian var sĂ„ gullig och frĂ„gade var dom var sĂ„ sa jag: i himlen, dĂ„ sa han: jag vill trĂ€ffa dom och tittar upp ledsamt mot himlen. Sen nĂ€r han kom hem sprang han fram till Olof och sa: pappa, pappa jag har varit hos mormors mamma och pappa, dom bor pĂ„ mĂ„nen pappa, uppe i himlen 😝 haha ❀

HÀr kommer lite bilder, lÀgger ut ett inlÀgg till lite senare sÄ att detta inlÀgget inte blir allt för lÄngt. (dessa bilderna Àr nÄgra veckor gamla)

ïżŒ
 
Blev mÄnga bilder som var nÀstan likadana, men har sÄ svÄrt att vÀlja och vill gÄ och lÀgga mig nu sÄ fick bli sÄhÀr. 
Ha det sÄ bra! 
Kram ❀ 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela